Pentru cititorii blogului

INVATA... ”Iti trimit o lumina, ca sa te imbratiseze cu iubire, Iti trimit o lumina, ca sa te aline cu iubire. Ca si tu sa iubesti, sa respecti si sa pretuiesti Acea fiinta unica ce tu insuti esti, Precum si fiecare fiinta a acestei lumi, Fiecare unica, fiecare s...peciala si fiecare mult iubita. Fie ca tu sa poti vedea bunatatea si frumusetea ta Reflectata oriunde ai privi, dar si in ochii celor care te privesc. Fie ca tu sa gasesti multumirea si uimirea copilareasca In fata darurilor pe care ni le ofera, din abundenta, Viata. Fie ca splendoarea fiintei tale Sa fie ghidul care sa iti calauzeasca limbajul, gandurile si actiunile. Fie ca durerea si frica cu care te-ai confruntat poate vreodata Sa se transforme in putere, intelegere si compasiune. Fie ca lumina fiintei tale sa radieze pace si armonie, Oriunde vei pasi si oriunde te vei afla. Fie ca fiinta ta sa cunoasca bucuria si fericirea, Facand din fiecare clipa o sarbatorire a vietii. Fie ca bunastarea si generozitatea ta Sa fie daruri pe care chiar tu insuti le impartasesti in jurul tau. Si fie ca bunatatea sufletului tau sa-i mangaie pe cei din jurul tau, ca un balsam vindecator, ca parfumul dulce al florilor. Fie ca tu sa ai parte de intregire, de sanatate si de bine, Si sa-i imbratisezi cu compasiunea ta si pe cei care sunt in suferinta. Fie ca lumina puritatii si perfectiunii tale Sa imprastie aburii discordiei, disperarii sau conflictului. Fie ca inteligenta si intelepciunea mintii tale deschise catre Infinit Sa-ti confere claritate, chiar si atunci cand lumea pare pierduta in confuzie. Fie sa cunosti si sa ai credinta in faptul ca esti perfect iubit, perfect ingrijit si perfect ajutat de catre Iubirea Infinita a Divinitatii - acum si intotdeauna. Fie ca sa ai cu adevarat parte de comoara fermecata a Recunostintei, care face ca totul sa devina Paradis. Si fie ca tu sa poti sa te opresti putin in fiecare zi, Ca sa-ti reamintesti aceasta binecuvantare. Prin care sa invoci adevarata splendoare a fiintei tale, Si sa oglindesti si tu, pentru ceilalti, splendoarea fiintei lor adevarate. Iti trimit aceasta raza de lumina, Ca sa vindece cu iubire, tot ceea ce este de vindecat.”Nota* Nicio terapie prezentata pe acest site nu inlocuieste vizita la medic,controlul medical si recomandarile primite .

joi, 29 septembrie 2011

Psalmii si vindecarea.


S-a constatat ca citirea consecventa a
unor texte biblice imbunatateste climatul psihic, facandu-l favorabil
restabilirii sanatatii. Am auzit despre medici care si-au selectat un
repertoriu de texte biblice, pe care le rostesc atat pentru
spiritualizarea actului medical clasic, cat si ca terapie autonoma. De
exemplu, stiu ca un medic foloseste sistematic Psalmul 22 (23) pentru
echilibrare endocrina. Lectura Psalmilor se recomanda si in profilaxia
degenerativa. Iata motive pentru care propunem sa se faca o corelatie
intre Psalmi si vindecare.
Un Psalm care a fost selectat pentru o trebuinta psiho-somatica va fi citit, cel putin in sapte zile la rand (sau 16, 21, 33 si 40), fie de catre terapeut (care cunoaste modul adecvat de citire sau de
asociere cu practica sa medicala), fie de pacient sau de penitent
insusi. Citirea lui se face intr-o stare de destindere, de liniste
launtrica, cu uitare de sine, traind profund fiecare cuvant al Psalmului (si cu o lumanare aprinsa catre Sfanta Treime).
Din cei 150 de Psalmi, am ales 10 ca prioritari in improspatarea fortelor si refacerea sanatatii.
Pe acestia i-am impartit in patru categorii:
1. Psalmi care se citesc in caz de boala, poticnire, stres, depresie anagapica, dizarmonie;
2. Psalmii profilaxiei, sau pastratorii vietii;
3. Psalmii penitentei, sau ai purificarii;
4. Psalmii perfectiunii, pentru cei care, dupa insanatosire, cauta iluminarea.

I. Psalmii insanatosirii: 22 si 102
Psalmul 22 (in unele Biblii, este numerotat ca Psalmul 23) incepe cu
versetul: Domnul ma paste si nimic nu-mi va lipsi (Domnul este
pastorul meu). Se citeste pentru orice fel de poticnire maladiva,
psihica sau somatica.
Este un Psalm al insanatosirii dinspre spirit spre trup. Puterea lui consta nu doar in sugestie, ci in activarea arhetipului Tatalui protector si datator de viata. Tatal care biruieste valea umbrei mortii stimuland resursele vietii,
neutralizand potrivnicii sau taietorii vietii. Toiagul Tau si varga Ta, acestea m-au mangaiat…: lovirea sortii este resimtita ca operatie
psihica de intarire.
Psalmul acesta este construit in
intregime pe arhetipul renasterii si pe simbolul salvarii: incepand cu
salvarea fizica (hrana, apa), continuand cu cea energetica (… Sufletul
meu l-a intors) si terminand cu cea pontificala (ca sa locuiesc in
casa Domnului. Efectul medical si atitudinea mentala imunogena decurg din identificarea cu realitatea Duhului.
Psalmul 102 (103) care incepe cu
Binecuvanteaza, suflete al meu, pe Domnul…. Acesta contine sugestii
puternice, care creeaza un bine mental — conditia restabilirii
sanatatii. Pacientul e intarit in redescoperirea legii revelate. Este
prin excelenta un psalm al regenerarii, al intineririi.

II. Psalmii profilactici: 6 si 38
Psalmul 6, care incepe cu Doamne, nu cu mania Ta sa ma mustri pe mine,
nici cu urgia Ta sa ma certi…. Este un Psalm care evidentiaza relatia
intre pacat si boala. Eroarea, contrazicerea legii, pacatul, au ca urmare o imbolnavire somatica sau psihica. Boala psihica apare mai intai ca o ingustare a mintii, alteori ca o
tulburare de personalitate, ca o scindare sau o dizarmonie. Psalmul 6 nu lasa pacatul sa se incuibeze pana ajunge boala, ci-l stopeaza.
Trebuie spus ca boala nu e o pedeapsa
pentru pacat, ci o oprire de la pacat. Nu concepem un Dumnezeu
pedepsitor. El a plantat in om, in fiecare celula a corpului omenesc,
legea Sa. Cand legea este incalcata sau contrazisa, se manifesta durerea si boala — nu intru pedeapsa, insa, ci intru restabilirea legii (boala nu este o pedeapsa, ci o repercusiune a contrazicerii legilor Universului).
Psalmul 38 (39) care incepe cu Zis-am:
Pazi-voi caile mele, ca sa nu pacatuiesc eu cu limba mea… (Zis-am; Voi veghea asupra cailor mele. Este un Psalm care ne indeamna la luarea de cunostinta a conditiei noastre de trecatori, de pelerini pe acest pamant. Amintirea mortii nu naste tristete, ci o valorizare corecta a vietii. Este aici continut si mesajul din Ecleziast: Toate sunt zadarnice, numai poruncile lui Dumnezeu dau sens in acest univers…
In alt Psalm gasim o idee care ar parea
socanta prin paradoxul ei: minciuna sunt fiii oamenilor, ca o trauma
de trezire spre Duh, spre salvare spirituala.

III. Psalmii penitentei sau ai purificarii: 21, 31, 50, 141
ÃŽnsanatosirea presupune doua etape: arderea negativitatii ancestrale sau achizitionate (karma!!!) si restabilirea comuniunii cu armonia divina (iertarea si iubirea).
Psalmul 21 (22), care incepe cu
Dumnezeul meu. Dumnezeul meu, ia aminte la mine, pentru ce m-ai
parasit? (Dumnezeule, Dumnezeule! Pentru ce m-ai parasit Åžtim ca
lisus, pe cruce, facea rugaciunea Sa, rostind chiar acest Psalm: Eli,
Eli! Lama sabahtani ? (Mat. 27: 46). Nu-i vorba, deci, de o poticnire
sau o deznadejde a Sa, ci de penitenta pentru neamul omenesc. lisus
rosteste acest Psalm, caci in acel moment El ii implinesteprofetia; in
acest Psalm se spune: … Strapuns-au mainile mele si picioarele mele ( si pentru camasa mea au aruncat sorti. Penitenta Lui arde pacatul
lumii. Citind acest Psalm, reactualizam penitenta lui Hristos insusi.
Psalmul 31 (32). Fericiti carora s-au
iertat faradelegile si carora s-au acoperit pacatele. Fericit barbatul,
caruia nu-i va socoti Domnul pacatul, nici nu este in gura lui
viclesug… (Ferice de cel cu faradelegea iertata si de cel cu pacatul
acoperit. Ferice de omul caruia nu-i tine in seama Domnul nelegiuirea!
Ferice de omul caruia Domnul nu-i socoteste gresala).
Este un Psalm cu putere de intarire. Apare insa intrebarea: exista oare greseli care nu sunt socotite?
Greseli pentru care nu platesti prin boala sau moarte? Exista greseli pe care Dumnezeu le-ar trece cu vederea?
Raspunsul, (afirmativ), rezulta si din
acest psalm, dar si din observarea unei cazuistici a penitentei
universale, insotit insa de urmatoarea explicatie: prin greseala, te
micsorezi. Poti trai si micsorat, suportand insa toate inconvenientele
micsorarii tale: marginalizare, mediocritate… Poti trai micsorat si
sanatos (!), cu conditia sa nu iesi de sub binecuvantare, ca micsorarea
sa nu devina nimicire.
Psalmul 50 (51). Miluieste-ma,
Dumnezeule, dupa mila Ta ( intoarce fata Ta de la pacatele mele….
Este cel mai important Psalm al penitentei. Uneori duhovnicii impun
drept canon copierea zilnica a acestui psalm, timp de 21 de zile. El
contine si sugestia arderii pacatului, dar si imperativul iertarii, ca ultima sansa a purificarii (o explicatie foarte buna a cuvintelor acestui psalm gasiti aici).
Psalmul 141 (142). Cu glasul meu catre
Domnul am strigat, cu glasul meu catre Domnul m-am rugat. (Cu glasul
meu strig catre Domnul Este Psalmul asumarii sacrificiului de sine,
spre ridicare celor parasiti si spre transformarea singuratatii in
sansa.

IV. Psalmii desavarsirii: 45 si 119. Litania Legii
Psalmul 45 (46). Dumnezeu este scaparea si puterea noastra, ajutor
intru necazurile ce ne impresoara. (Dumnezeu este adapostul si
sprijinul nostru Este un Psalm al practicii spirituale. Adevarata sanatate nu este o problema medicala, ci sufleteasca. De aici reiese si importanta acestui Psalm al ascezei, unde gasim
scris: Opriti-va si cunoasteti ca Eu sunt Dumnezeu… (Opreste-te si
cunoaste (45: 10) Unii autori filocalici (Isaia Pustnicul, de
exemplu) au dezvoltat acest verset, vorbind despre cele 6 opriri ale
realizarii.
Psalmul 118 (119). Fericiti cei fara
prihana in cale, care umbla in legea Domnului. (Ferice de cei fara
prihana in calea lor. Psalmul acesta ii incununeaza pe toti
ceilalti. Este un tratat de medicina, de intelepciune, de mistica. El
reaminteste secretul restaurarii omului: interiorizarea Legii revelate; si cauza bolilor: incalcarea legilor universale. Cele mai importante legi universale pe care le incalca omul sunt iubirea de Dumnezeu si iubirea de semen. Aceasta incalcare se numeste: agresivitate, egoism, mandrie, furie, vanitate, osandirea aproapelui si neputinta iertarii!!
Psihologia numeste aceasta serie de
erori, structurate in caracter, complexul Cain: tendinta omului de
a-si elimina semenul. Aceasta tendinta — adesea tradusa in practica —
are ca urmare si ca avertisment o imbolnavire. Blestemul, blasfemia, ura, osandirea, au ca prima urmare o cefalee, o dereglare endocrina sau circulatorie, o scadere energetica. Nu ca sa te pedepseasca, ci ca sa te opreasca de la incalcarea legii universale.
Psalmul 118 ne trezeste in memorie
detaliile legii, rememorarea lor continua, intru deplina sanatate a
trupului si intru iluminarea mintii.
NOTA BENE. Se intelege ca nu numai Psalmii selectati de noi aici, ci oti ceilalti, au o energie benefica salvarii noastre.
Scrierile revelate contin coduri
puternice, dar adesea enigmatice, pierdute uneori de noi, oamenii
moderni. Regasirea lor cere un travaliu ascetic, de fiecare data
rasplatit.
via email

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu